Dvoucestné rypadlo ATLAS 1604 RR na nové úrovni
Dvoucestné rypadlo ATLAS 1604 RR na nové úrovni.
Prototyp ATLAS 1604 RR s novou hydraulikou a novým designem - méně analogový více digitální provoz - nové řízení železničního podvozku - o 250 mm vyšší nástavba
Na veletrhu IAF v Münsteru byl představen prototyp dvoucestného rypadla ATLAS 1604 RR. Vypadá dynamičtěji a stal se digitálnějším. Přístup do o 250 mm vyšší nástavby je nyní možný za kabinou. V kabině je mnoho přepínačů a dva displeje byly nahrazeny 12“ dotykovou obrazovkou. Řízení 16 druhů možného volitelného příslušenství je nyní také ovládáno digitálně pomocí dotykové obrazovky. Viditelnost do všech stran je úžasná. Zejména snížená konstrukce nástavby vpravo poskytuje řidiči volný výhled a tím i bezpečnost. To je unikátní.
Dvoucestné rypadlo s krátkou zádí - lepší hydraulika
Hydraulický ovládací blok, který nahrazuje dva předchozí ovládací bloky, je citlivější a technicky kompaktnější. ATLAS kompletně přepracoval řízení kolejového podvozku. Je stabilnější na rovné trati a přináší také značné výhody v převýšení. Nový hnací motor s novým ventilem pojezdové brzdy a vyrovnaný hydraulický podvozek umožňují diferencované pohyby vpřed a vzad a poskytují ještě větší stabilitu. ATLAS 1604 RR je k dispozici ve dvou různých variantách zadního poloměru otáčení: 1 950 mm a 1 750 mm. Protizávaží je integrováno, díky čemuž je ATLAS opravdovým rypadlem s krátkou zádí. Kromě toho byl změněn mechanismus pro dodatečné závaží a jeho montáž je nyní mnohem jednodušší. Tuhá náprava má vypínatelný 100% samosvorný diferenciál.
Emisní norma Euro V
Nové motory Deutz o výkonu 115 kW/157 PS splňují emisní normy EU Stage V/US-EPA. Jsou tiché s hlučností 97 dB(A) venku a 71 dB(A) uvnitř a jsou vybaveny systémem následné úpravy výfukových plynů s uzavřeným filtrem pevných částic a kombinovaným katalyzátorem SCR. Dvoucestné rypadlo 1604 RR je vybaveno osvědčenou hydraulikou Linde load-sensing. Inteligentní hydraulické řízení ATLAS AWE 4 umožňuje pracovní pohyby nezávisle na zatížení.
Ještě lepší v detailech
1604 RR má provozní hmotnost 22 t a maximální dosah 8 700 mm (liší se podle přídavného zařízení). Také byl dále detailněji rozvíjen. Nyní má větší hydraulickou nádrž. Pro lepší dosažitelnost hydraulických hadic byl otočen válec zdvihu.
Ruční hydraulické čerpadlo je pro každý případ k dispozici v boxu na nářadí vedle pomocného kompresoru. Zlepšily se i pracovní podmínky ve tmě. Tři přední světla vpředu a vzadu osvětlují pracovní pole opravdu jasně. Dvoucestné rypadlo ATLAS 1604 RR nejenže vypadá moderněji, je to také další technický pokrok. Očekává se, že uvedení na trh proběhne po novém schválení na dráhy.